Дидактичний матеріал — особливий тип наочного навчального
посібника, переважно карти, таблиці, набори карток з
текстом, цифрами або малюнками, тощо, які роздаються учням для
самостійної роботи в класі і вдома або демонструються вчителем перед
усім класом.
Під електронним
дидактичним матеріалом розуміють
цілеспрямовано розроблені документи, для використання у навчальному процесі за
допомогою прикладних програм загального призначення (або навчальних програмних
середовищ) і побудовані відповідно до змісту навчальної теми і методики
навчання предмету. Використання електронних дидактичних матеріалів дозволить
вчителю:
-
ідивідуалізувати, диференціювати та
інтенсифікувати процес навчання (оптимальність поєднання індивідуальної,
групової, колективної роботи навчання на уроці);
-
посилити мотивацію навчання за рахунок
використання різних видів діяльності і джерел інформації (комп'ютер не є
новиною на уроках інформатики, але є новим засобом на уроках інших предметів);
-
формувати уміння орієнтуватися в проблемі і
шукати шляхи її вирішення (комп'ютерне дослідження та моделювання);
- змінити
характер пізнавальної діяльності учнів (підтримка особистих намагань учнів
сформувати власний стиль навчальної роботи);
- діагностувати
помилки і оцінки результатів;
- здійснювати
контроль із зворотним зв'язком за наслідками діяльності учня;
- візуалізувати
навчальну інформацію;
- моделювати
та імітувати об'єкти, що вивчаються або досліджуються, (комп'ютер може не
тільки створити модель, а й дозволяє змінити умови демонстрування, відтворивши
інформацію з оптимальним темпом її сприймання учнем);
- забезпечити
доступ до мережі інформації (доступ до Інтернету, електронних довідників
і т. д.);
- формувати
інформаційну компетенцію вчителя та учнів.
Переваги
використання електронних дидактичних матеріалів
Формування
інформаційно-комунікаційної компетентності (ІКТ-компетентність) вчителя є в наш
час одним з найактуальніших завдань системи безперервної педагогічної освіти.
Як показує практика, більшість вчителів-предметників ще не готові до
використання комп'ютера не тільки на уроках, а й у підготовці до їх проведення.
Можна назвати деякі причини виникнення такої ситуації:
- відсутність
або завантаженість комп'ютерного класу;
- недостатня
якість або кількість ППЗ;
- відсутність
робочого реєстру технологічних особливостей навчання у комп'ютерному класі з
різних предметів;
- комп'ютерна
безграмотність вчителя;
- вузьке
бачення технічних можливостей комп'ютерної техніки;
- обмежене
розуміння щодо створення власних комп'ютерних продуктів (наприклад, дидактичних
матеріалів) і т. д.